-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30452 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:29

چرا زن و مرد در بسياري از موارد با هم مساوي نيستند و به اندازه هم حق انتخاب ندارند؟

دعا و استغفار رحمت خداوندي را جلب مي نمايد و حاجات شرعي را روا مي كند و به انسان اميدمي دهد, ليكن بايد توجه داشت كه اولاً: اجابت دعا شرايطي دارد. هر دعايي اجابت نمي شود.

ثانياً: اجابت برخي از دعاها به مصلحت ما نيست .

ثالثاً: گاهي اجابت ها به گونه اي است كه ما از آن غافليم . مولوي اين حقيقت را در غالب شعر و داستان بيان مي دارد:

]آن يكي الله مي گفتي شبي تا كه شيرين مي شد از ذكرش لبي

گفت شيطانش , خموش اين سخت رو اين همه الله را بيك گو

مي نيايد يك جواب از پيش تخت چند الله مي زني با روي سخت

و شكسته دل شد و بنهاد سرديد در خواب , او خَضر را در خُضَر

گفت هين از ذكر, چون وامانده اي چون پشيماني از آن كه ش خوانده اي

گفت لبيكم نمي آيد جواب زآن همي ترسم كه باشد رد باب

گفت آن الله تولبيك ماست و آن نياز و درد و سوزت پيك ماست

حيله ها و چاره جوييهاي توجذب ما بود و گشاد اين پاي تو

ترس و عشق تو كمند لطف ماست زير هر يا رب تو لبيكهاست

جان جاهل زين دعا جز دور نيست زآنكه يا رب گفتنش دستور نيست

بردهان و بردش قفل است و بندتا ننالد با خدا وقت گزند(1

]رابعاً: استغفار و توبه آثار وضعي و دنيوي گناه را نابود نمي كند. مثلاً اگر كسي از روي جهالت با مشت به چشم ديگري كوفت و او را كور نمود و سپس به استغفار و انابه رو آورد و از درگاه الهي عفو و بخشش طلب نمود, حال اگر توبه و دعايش مقبول و مستجاب گردد, چشم نابيناي آن فرد بينا نمي شود. بنابراين مي بايست حواس ماجمع باشد كه شيطان وسوسه نكند كه اگر الان لغزش هايي داشته باشي , بعداً خدا مي بخشد, بخشش خدا باشرايطش درست است . اما آثار وضعي و دنيوي آن باقي مي ماند.

در مورد دعا و اجابت آن , مطالبي به پيوست ارسال مي شود. آن را مطالعه نماييد.

حال اگر با اين پاسخ , قانع نشويد, سؤال را به صورت روشن تر براي ما بنويسيد.

چون سؤال مذكور مبهم بود و ممكن است بگوييد: منظور چيز ديگري بود.



پي نوشت ها

1- مثنوي معنوي , دفتر سوم , ص 355









تلفن مستقيم : 7743181و 7743183و 7743189داخلي 2







واحد پاسخ به سؤالات

ِ]



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.